Methode M

Maak kennis met de meest actuele methode voor burgerschap, maatschappijleer en -kunde

Wat hebben maatschappijleer, maatschappijkunde en burgerschap met elkaar te maken? Ze richten zich alle drie op het voorbereiden van leerlingen op hun rol in de maatschappij. Methode M doet het net even anders en koppelt de verplichte theorie aan actuele thema’s in de maatschappij. Met aansprekende bronnen en opdrachten die aansluiten bij de belevingswereld van de leerlingen. Of zoals we het zelf graag zeggen: compact en compleet, zonder overbodige poespas.

Methode M biedt burgerschapsonderwijs voor de hele school: vmbo, havo en vwo. Met 22 lessen voor de onderbouw en 20 lessen voor de bovenbouw. De lessen hebben heldere leerdoelen en afsluitende reflectievragen. De activerende werkvormen maken het een feestje voor leerlingen om aan de slag te gaan.

Maatschappijleer en maatschappijkunde worden aangeboden niveaus van het vmbo: basis, kader en gt.

Met Methode M ben je altijd actueel.

Beeld Methode M

De voordelen op een rijtje

  • Regelmatige updates
  • Zelfstandig kunnen nakijken
  • Controletoets na iedere les
  • Begrippenlijst
  • Begrippen oefenen met flashcards en begrippentoets
  • Diagnostische moduletoets
  • Schoolexamens bij maatschappijleer en maatschappijkunde
  • Antwoorden in lesmethode of op schrift
  • Lesboek, werkboek, antwoordenboek of gecombineerd als PDF

Lees verder op over.methodem.nl

Visual Methode M

Dit zeggen docenten

"Wat een verademing! De methode ziet er goed en overzichtelijk uit en is voor leerlingen prettig om mee te werken. Zij geven aan dat ze het erg fijn vinden dat er zoveel keuzemogelijkheid is om te leren en te bestuderen: de lestekst is helder, de begrippen staan in de tekst verwerkt maar worden ook nog los besproken. De bronnen worden als interessant en passend ervaren."

"Sinds dit jaar gebruiken wij bij ons op school deze mooie en vooral actuele methode. Methode M oogt modern, is toegankelijk en lijkt altijd volop in beweging te zijn met de actualiteiten. Er zijn keuzeopdrachten met een passend niveau. Deze kunnen summatief, maar ook als formatieve toetsing ingezet worden bij de voorbereiding van de toetsen en als controle voor het behalen van lesdoelen."

Beeld Methode M