Een pareltje voor creatieve vmbo-leerlingen!
Het keuzevak Presentatie en Styling van Studio BX is echt een pareltje voor de creatieve leerling! Hoe brengen zij hun eigen product of bedrijf zo goed mogelijk voor het voetlicht? Bij dit keuzevak duiken de leerlingen in de wereld van productpresentaties, ruimtelijke vormgeving, etaleren en promotie. Ook gaan ze nadenken over de inrichting va hun eigen bedrijf.
Boordevol praktijkopdrachten
PRST van Studio BX biedt vmbo-leerlingen vooral een praktische kennismaking met het beroepenveld en een stukje theoretische achtergrond. De methode daagt leerlingen uit om niet alleen een product of dienst, maar ook zichzelf als ondernemer te presenteren. Praktijkopdrachten omvatten bijvoorbeeld het bouwen van displays, het pitchen van een bedrijf, het inrichten van een etalage en het maken van cadeauverpakkingen.
Originaliteit en creativiteit
Naast kennis van de theorie en praktische vaardigheden doet dit keuzevak ook een beroep op de creativiteit. PRST daagt leerlingen uit om te experimenteren en te ontdekken hoe ze hun product of dienst zelf succesvol in de markt kunnen zetten en waar ze allemaal op moeten letten. Leerlingen denken na over de identiteit van hun bedrijf, het imago dat ze nastreven en hoe ze dat willen bereiken. Wie is het meest origineel in zijn of haar presentatie?
Kleurenleer, materialenkennis en marketing
Bij dit keuzevak hoort ook een theorie over de belangrijkste aspecten van een huisstijl, zoals bijvoorbeeld de keuze voor een goed logo, passende kleuren en typografie. Ook vergaren de leerlingen kennis over het maken van displays, het inrichten van verschillende soorten etalages en een inpaktechnieken. Aspecten van marketing: branding, promotie en online communicatie.
Een eigen bedrijf
Bij de eindopdracht (module D) gaan de leerlingen keuzes maken voor hun eigen bedrijf. Vragen zoals welke doelgroep ze willen bereiken, welk logo daarbij past en hoe ze hun product zo voordelig mogelijk in beeld kunnen brengen, staan centraal.